woc weg nieuws

De WOC (Wedstrijd Organisatie Commissie) weg bestaat uit:

Bernard van Meer, Henk Kortlever, Johan van den Hoek, Jolanda Schot en Sylvia Glerum. Sylvia is sinds kort de nieuwe juco-weg, juco betekent jury coördinator. Sylvia werft de vrijwilligers voor de wedstrijden, de parcourswachten, opbouw en opruimploeg dus jullie zullen ze vast af en toe horen. Omdat Sylvia niet altijd bij de wedstrijd kan zijn zal Henny de Jonge de vrijwilligers opvangen en nadere instructies geven op de dagen dat Sylvia niet kan. Het is de bedoeling dat Sylvia straks ook de verkeersregelaars regelt voor de Bombokaal loop., hopelijk zijn er weer voldoende mensen die dit on-line verkeerregelaarscertificaat willen halen. Jolanda is van het secretariaat en zet de inschrijvingen online bij www.inschrijven.nl en zet zo snel mogelijk na de wedstrijd de uitslagen op www.uitslagen.nl. Verder zorgt ze dat de startnummers gereed zijn voor de voorinschrijvers, regelt ze de bemensing van het secretariaat en de EHBO.  Voor alle wedstrijden gelden dat er vergunning moet worden aangevraagd bij de gemeente en bij Staatsbosbeheer en soms ook bij het waterschap ook daar heeft Jolanda de vaste aanspreekpunten gevonden zodat we altijd met een gerust hart van start kunnen. Het contact met Marcel Willemse wordt ook door Jolanda geregeld. Henk weet alles van de routes, het uitzetten, uitprinten voor vergunning, vrijwilligers en lopers. Hoeveel mesen er nodig zijn, of en waar er een waterpost moet komen en nog vele andere technische zaken zoals tenten en karren. Johan behoeft verder niet veel introductie, iedereen weet dat zonder de auto van Johan er bijna niks door kan gaan, daar ligt echt alles in. Verder is Johan starter en scheidsrechter. Bernard is een superkracht alleen heel erg jammer dat er zoveel vrije tijd in dat werk van hem gaat zitten. Bernard is door de week 's avonds vaak weg en kan dus niet makkelijk bij een WOC -weg overleg zijn zodat hij naarstig op zoek is naar een vervanger voor hem. Gelukkig blijft hij zich op wedstrijddagen wel inzetten voor de opbouw van het parcours e.d. Co is de contactpersoon van de WOC-weg naar het bestuur.

22-01-2019

Was het laatste overleg van de WOC-weg daar is besloten de paardentrailer definitief te vervangen voor een "nieuwe" kar. De paardentrailer is op en versleten en een gevaar op de weg. Henk, Bernard en Johan hebben de technische zaken goed doorgesproken, Jolanda heeft contact met het bestuur gehad voor het financiële gedeelte en supersnel ijzer smedend als het heet is, zijn Henk met Arwin Schot achter een kar aan gegaan, uiteraard boven het budget maar geprobeerd wordt om dat met enkele sponsoren toch rond te krijgen.

Sylvia gaat voor het eerst bij de Pannenkoekenmolenloop de vrijwilligers aanschrijven aan de hand van Lopers voor lopers lijst en min of meer "vaste" krachten te vragen.

Ilonka de Vlaam heeft de prijzen voor de Pannenkoekenmolenloop nog verzorgd maar heeft te kennen gegeven dat ze ermee stopt. Besloten wordt om voorlopig dit jaar te zien of de WOC-weg leden dit zelf kunnen opvangen en de WOC-baan vragen ook voor hun eigen prijzen te zorgen. 

Nabespreking Delta Cross:

  • De VZA wil voor de jongste pupillen volgend jaar een kortere afstand van 700 m.
  • de menvereniging heeft gevraagd of we de routes en wedstrijddata door willen geven zodat ze rekening kunnen houden met de lopers.
  • als we de koek of iets dergelijks geven dan zonder papiertje, er lagen na de wedstrijd veel verpakkingen in het bos.

Voorbespreking Zwaarste 10:

Wedstrijd van Roparunteam de Schouwen-Duiveland Runners. Ze zorgen zelf voor parcourswachten, prijzen e.d. Delta Sport (Jolanda) regelt het secretariaat.

Voorbespreking Pannenkoekenmolenloop:

Was vorig jaar zonder problemen verlopen, het draaiboek wordt aangehouden.

  • Bernard neemt nog contact op met de koekenbakkers, fam. Landegent van Pannenkoekenmolen de Graanhalm die naast een geldbedrag deze loop sponsort met pannenkoeken.
  • Matthieu Warrens kan misschien niet aanwezig zijn de 9e maar Jolanda heeft Sjaak Sinke bereid gevonden eventueel te komen speakeren. 
  • Henny zorgt dat de pannenkoeken en medailles voor de jeugd in het bos zijn en vangt de vrijwilligers op en voorziet de hulptroepen van hesjes en koffiemuntjes
  • Sytze wijst de parcourswachten de juiste locatie in het bos.
  • Kees Bin komt weer foto's nemen de laatste twee keer bijgestaan door neef Herman dit is een prima duo dat wat ons betreft bij de "vaste" krachten hoort.

Onze medewerking was gevraagd om een loop te organiseren op 18 mei bij de opening van het windmolenpark opde Grevelingen- Philipsdam. Hebben we toegezegd maar omdat we verder niets meer hebben vernomen wordt het voor ons te laat om dit alsnog te organiseren.

 

Volgende overleg 9 april 19:30 uur

Jaarplan WOC weg 2018

Als WOC weg hebben wij de volgende plannen voor 2018:

Wedstrijden voor 2018:

Overzicht hardloop wedstrijden

wedstrijd

vaste dag

2018

plaats

opmerking

Delta crosss

2de zaterdag januari

13 januari

Bos

 

Zwaarste 10

3de zaterdag februari

17 februari

Bos

Trail

Pannekoekenmolenloop

2de zaterdag maart

10 maart

Bos

Trail

Ronde van Bru

4de zaterdag maart

24 maart

Bruinisse

 

Midzomer 10 Miles

3de vrij juni

15 /22 juni

Baan

Zeeuws kampioenschap?

OVBH loop

4de woensdag juli

25 juli

Burgh Haamst.

 

Hyundai halve Marathon

4de zaterdag augustus

25 augustus

Bos

 

Mosselloop

2de zaterdag november

10 november

Bos

Trail

 

De Zwaarste 10, Pannekoekenmolenloop en de Mosselloop krijgen in de communicatie naar buiten meer de naam trail in de omschrijvingen. Op deze manier verwachten wij meer bezoekers te trekken.

De Midzomer 10 miles moet naast (open) Zeeuwskampioenschap ook vooral een leuke loop worden die vanaf de baan start en daar ook finisht. Meer deelnemers trekken door, gratis hapjes na afloop in de kantine. Zorgen voor gezelligheid, 

De OVBH loop weer onder de aandacht brengen bij de ondernemers van Burgh Haamstede. Meer hulp en betrokkenheid van de ondernemers is welkom. De noodzaak om de loop in Burgh Haamstede te blijven houden is anders niet aanwezig.

Via de VVV de campings benaderen. Via de recreatieteams proberen meer deelnemers voor met name de jeugdloop te krijgen.  Er komt nog een 3 km bij voor de recreanten/beginnende hardlopers.

 

Om de club en de wedstrijden meer bekend te maken op Schouwen Duiveland,  voor iedere wedstrijd, alle sportclubs van Schouwen-Duiveland uitnodigen. Onder het mom van werken aan de conditie. Openstellen voor samenwerkingen. Wie weet krijgen we bij een afgelasting van het voetballen extra voetbalteams op een wedstrijd. Tennissers, hockeyers, basketballers enz… willen allemaal werken aan hun conditie.

 

Wat hebben we nodig

Om de wedstrijden onder de aandacht te brengen is naast de sociale media een optie om te adverteren op die sociale media. Met een budget van 25 € per wedstrijd kunnen we een hoop extra mensen bereiken. De investering is met 5 extra mensen voor de meeste wedstrijden al weer terug verdiend.

 

De paardentrailer waar een groot deel van het materiaal naar de wedstrijden in vervoerd is erg handig. Echter zijn er maar een beperkt aantal mensen die de paardentrailer legaal achter hun auto mogen hangen. Het is daarom zeer wenselijk uit te gaan kijken naar een andere oplossing voor het verplaatsen van het materiaal. Bovenal moet het vooral geen extra werk met zich meebrengen. 

 

De vrijwilligers moeten met plezier komen helpen. Duidelijkheid vooraf en tijdens de wedstrijden over hun taken. Goed verzorgen met koffie, thee, drankje. Belonen voor hun inzet met b.v. voor de lopers DAC punten.